Hva kan vi hjelpe deg med?
Det er det ditt behov og ditt ønske om samarbeid som avgjør. En kartleggingssamtale er utgangspunktet for hvordan vi samarbeider videre og hvilke tiltak som iverksettes.
- Du kan komme innom og lade mobilen eller ta en kopp kaffe og en matbit.
- Du kan få hjelp til å komme i kontakt med ditt tiltaksapparat.
- Du kan få overnatte om du trenger hjelp til å komme deg til et viktig møte neste dag.
- Du kan få vurdert infeksjoner og sår, få utredet ulike symptomer på somatisk sykdom, få henvisning til somatisk og psykisk helsehjelp og hjelp med søknad til avrusning og behandling.
- Er du bostedsløs starter vi prosessen mot at du kan få en tilpasset bolig – midlertidig eller permanent.
- Er du bostedsregistrert i en annen kommune enn Oslo, kartlegger vi ditt behov for hjemreise og kontakt med et nødvendig tiltaksapparat.
- Du kan få noen å prate med, både om livet ditt her og nå, en vanskelig situasjon du har vært i eller vet kommer, eller rett og slett hva du måtte drømme om for fremtiden.
Gjennom vår erfaring, kunnskap og kontakt med det offentlige og øvrige tiltaksapparatet finner vi i samarbeid fram til mulige tiltak for den enkelte. Tilbudet vårt er fleksibelt, mangfoldig og helhetlig.
Er du en pårørende som søker råd?
Vi har mye kontakt med pårørende over telefon. Det er en viktig og ønsket kontakt. I all hovedsak henvender pårørende seg for råd og veiledning. Hvor omfattende samarbeidet med pårørende er avhenger av den enkelte brukers livssituasjon og skriftlig samtykke til denne kontakten.
-
"Jeg er bare så utrolig takknemlig hver dag for at dere finnes og tar dere tid til å lytte og snakke om stort og smått. DERE ER ENGLER. Og når jeg er clean, sign me up så kommer jeg og hjelper dere. Hadde ikke vært i live uten dere."